donderdag 30 augustus 2012

Egel-pegel

't Was een lange, warme augustusavond na weer een zinderende zomerdag. Daarom nog even de tuin in om een frisse neus te halen. Opeens zie ik in de vroege duisternis iets op het gras. 

"Pssst, kom eens gauw", roep ik naar binnen. Ondertussen loop ik langzaam het al licht vochtige gras op. De kinderen komen ook naar buiten. Bewegingsloos blijft het "iets" op het gras zitten. Langzaam kom ik dichterbij en trap het plotsklaps met een geweldige trap de bosjes in.
 "Papaaaaaaa"....
...... roept mijn dochter plots heel hard.

 Het bleek de zwart-rode voetbal van Robert te zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dramatisch Omlandia 1 door Holwierde van de mat geblazen

'Opvreten'  Zaterdag 20 april. De opwarming van de aarde lijkt ten einde, want het is de zoveelste buiïge en frisse aprildag. Sneeuw...