zondag 27 mei 2018

Omlandia 2 eindigt keurig op 3e plaats

Avonturen in de avonduren    -       En .... de topscorerslijst
Afbeeldingsresultaat voor ameland
Omlandia 2 op Ameland
Dit weekend en dus ook gisteren 26 mei zat het originele 'dreamteam' van Omlandia 2 op Ameland. Of er daar daadwerkelijk veel gedroomd is, is de vraag. Wel moest Omlandia 2 dezelfde dag ook nog officieel in Wildervank aantreden voor de laatste competitiewedstrijd.

Daarvoor is dan ook een heel scala aan andere Omlandianen opgetrommeld, die er wel zin in hadden dit potje tegen Wildervank 2 nog even af te werken. Uw blogger was er echter niet bij. De belangrijkste informatie over de wedstrijd is dan dit keer ook op unieke wijze bijeen vergaard.

Om bepaalde redenen werd in het holst van de afgelopen nacht de echtelijke sponde verlaten. Het was even na tweeën. Ik zal verder niet al te veel op de redenen ingaan, laten we het maar op mijn vaderplicht houden.
De fiets werd gepakt, de verlichting ging aan, en in de zwoelste meinacht, die Nederland ooit had meegemaakt, werd het bos opgezocht. Het Ten Boerster Bos dus, gelukkig naast de deur.

Daar stond in het door de halfvolle maan verlichte duisternis mijn informant te wachten. Je denkt als gewone burger dat de dierenwereld het 's nachts daar voor het zeggen heeft, maar dan vergist u zich enigszins. Dus dit niet in Ten Boer in elk geval, maar goed het is weekend en mooi weer.

Deap throat
Afbeeldingsresultaat voor watergate
(bron: The Sun / livingthroughthe1900s)
De huidige jeugd is vermoedelijk maar nauwelijks op de hoogte van het Watergate-schandaal. USA-president Nixon moest na een twee jaar durend en superspannend onderzoek aftreden wegens een inbraakschandaal bij de Democraten.
De journalisten Woodward en Bernstein waren de onderzoekers en zij kregen het gros van de informatie van een geheime informant. Zijn codenaam: Deap Throat. Ik zal hier niet ingaan op de herkomst van de codenaam.

Dit was het eerste wat dus bij mij opkwam toen ik het bos inreed en stopte bij het voetbalveldje daar. Jeugdige stemmen alom, schimmen in de verte. Uit de donkere schaduwen vanaf de vijverkant kwam langzaam de ene na de andere onbekende jongeling mijn kant op.
Ook in de rug werd ik min of meer belaagd door op dat moment nog arriverende jeugd. Let wel: het is vlak na tweeën 's nachts! Menigeen zou zich wat ongemakkelijk zijn gaan voelen. Zo niet uw blogger.

Zelfs staande vlak voor mijn neus, waren ze vrijwel onherkenbaar in het donker. Ik werd wel herkend en toen pas herkende ik een bekende, mijn informant. Het wachtwoord: voetbalstatistiek.

Het was duidelijk, dat was mijn man. Hij vertelde van de wedstrijd in Wildervank, de uitslag 4-4, de doelpuntenmakers Remco Bolhuis en Stefan Nieboer, die beiden twee keer wisten te scoren.
Een stuk of vier doelpunten van Omlandia waren afgekeurd door een 'partijdige' grensrechter naar zeggen van informant  'Deap Throat'. En dat bleek dus niet helemaal juist te zijn, want ook neef Jeroen Dijkhuizen bleek deel te maken van het team en wist ook een goaltje mee te pikken naar eigen zeggen en Remco slechts één. Factcheck blijkt keer op keer nodig blijkt weer.

Het werd dus een gelijkspel. Genoeg voor een derde plaats met 44 pt uit 22 wedstrijden (61-36 doelpunten). Vijf punten achter de Knickerbockers 6, die tweede werd en 12 punten achter kampioen Be Quick 2. Zie verder: Voetbal.nl

En wat betreft de vaderplicht. Al snel werd ik gerustgesteld.

Volgende week (2 juni) begint de nacompetitie, want ook een periodetitel werd in de wacht gesleept.

Ivar Nijboer (midden)
Dan nog de topscorers. Henk van der Wolde werd in de wedstrijd tegen Groningen 2 jl. ten onrechte niet genoemd als doelpuntenmaker (ik noteerde Ivar), maar dat is alsnog gecorrigeerd.

Hieronder dus de laatste topscorerslijst:

volgorde Naam 1. Totaal Comp.
1 Nijboer, Ivar 18
2 Renkema, Lars 9
3 Weijers, Zeno 8
4 Wolde, van der, Henk 8
5 Nieboer, Stefan 5
6 Potgieter, Kevin 3
7 Prenger, Bodhi 3
8 Boerman, Robin 2
9 Vos, de, Roëll 2
10 Bolhuis, Remco 1
11 Veldman, Robbert en Dijkhuizen, Jeroen 1




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Omlandia 1 herrijst als een feniks uit zijn as tegen NEC Delfzijl

Omlandia overlopen en langdurig op achterstand Zaterdag 13 april. Op een mooie lentedag staat in Ten Boer de return tegen NEC Delfzijl op he...